Sådan går du viralt på Facebook
Det var journalistisk lektor på Syddansk Universitet Filip Wallberg, der holdt oplægget for eleverne på medieuddannelserne på Munkebjergvej i Odense.
Emnet var, hvordan man producerer indhold, der går viralt og skaber opmærksomhed om sin person eller virksomhed. Et utrolig interessant og relevant emne for eleverne, når de skal producere indhold til Facebook.
Kigger man i statistikkerne, så henter 30 % af de unge mellem 18 og 24 år deres nyheder på de sociale medier, så der ligger helt klart en attraktiv målgruppe og venter på de virksomheder, der forstår at komme igennem facebooks algoritme-tragt, der bestemmer hvilke nyheder/opslag der rammer målgruppens facebookprofiler. Der ligger konstant 1500 opslag og venter på at blive et af de 6 opslag, der dukker op på din facebookside. Så mange af dem, når jo aldrig igennem til dig (heldigvis måske).
Filip Walberg fik overrakt en plakat/invitation af Rasmus B. Andersen, mediegrafiker fra skolepraktikken, som havde layoutet og fremstillet plakaten.