HVERDAGENS PROBLEMKNUSER

Titlen siger det meste. Som virksomhedsserviceassistent leverer du den service, der får en arbejdsplads til at fungere optimalt. Du bliver kort sagt uddannet til at agere som virksomhedens blæksprutte, der får alting til at glide nemmere.

Uanset hvor du kommer til at arbejde, er det dig, der sikrer, at tingene er i orden, at der bliver gjort ordentligt rent, og at mange af de daglige udfordringer bliver løst. 

De fleste opgaver løses i tæt kontakt med kunder eller kollegaer. Det er derfor vigtigt, at du også har medmenneskelig forståelse og kan snakke med høj som lav. Det er nemlig ikke altid nok at løse opgaven – ofte skal løsningen også forklares. 

På uddannelsen lærer du blandt andet om rengøringsmetoder, mødeservice, anretning og servering af mad, kundebetjening og arbejdsplanlægning. Men du lærer også at håndtere forandringer, tage ansvar og arbejde selvstændigt, da disse egenskaber er yderst vigtige at have i et alsidigt job som virksomhedsserviceassistent.

Som virksomhedsserviceassistent er dine arbejdsopgaver bl.a.:

  • Planlægning og udførelse af rengørings- og serviceopgaver
  • Kontorsupport samt mindre vedligeholdelsesopgaver
  • Klargøring og opsætning i forbindelse med møder og konferencer i virksomheder.
  • Tilberedning og anretning af lette måltider
  • Kundebetjening, kundeservice og andre ad-hoc-opgaver