Individuel kompetencevurdering i AMU - F/I

Målgruppe:
Individuel kompetencevurdering i AMU F/I retter sig mod flygtninge og indvandrere, der arbejder inden for de jobområder, hvor der tilbydes AMU-uddannelser, og som ønsker at få vurderet og anerkendt deres realkompetencer i forhold til AMU-uddannelserne, men som mangler dokumentation for kompetencer erhvervet uden for Danmark.

Beskrivelse:
Personlig udvikling til arbejde og uddannelse. Kurset afsluttes med en skriftlig, mundtlig eller praktisk prøve.

Mål:
Individuel kompetencevurdering i AMU F/I er realkompetencevurdering, der har til formål at give deltageren anerkendelse for dennes viden, færdigheder og kompetencer som grundlag for videre og tilpasset erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse inden for rammerne af AMU-uddannelserne. Uddannelsesinstitutionen anerkender deltagerens realkompetencer i form af en individuel AMU-uddannelsesplan, udstedelse af AMU-uddannelsesbevis(-er) eller/og AMU kompetencebevis, når der er grundlag herfor.

Kommunikation og konflikthåndtering - service

Målgruppe:
Uddannelsesmålet retter sig mod personer, der arbejder inden for de jobområder, hvor der tilbydes AMU-uddannelser.

Beskrivelse:
Personlig udvikling til arbejde og uddannelse. Kurset afsluttes med en skriftlig, mundtlig eller praktisk prøve.

Mål:
Deltageren kan skelne mellem professionel serviceorienteret adfærd og mellem konfliktfremmende og dæmpende adfærd og kan anvende dette gennem sin personlige fremtræden og adfærd i forbindelse med serviceydelser. Endvidere kan deltageren anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter med baggrund i forståelse af menneskers psykologiske spil og forskellige roller, herunder egne roller og adfærd i forhold til kolleger, ledelse samt brugere, som fx kunder, patienter, beboere m.v. Der ud over kan deltageren udvise forståelse for krisereaktioner.Endelig kan deltageren anvende samtaleteknik og udvise forståelse for andres liv- og arbejds-situationer på en respektfuld måde og håndtere aggressive episoder på en hensigtsmæssig serviceorienteret og mindre konfrontativ måde.

Uddannelsesbevis:
Der er en skriftlig prøve til uddannelsen

Kundeservice

Målgruppe:
Personer, der har eller søger beskæftigelse inden for transportbranchen eller andre brancher, hvor der ydes kundeservice.

Beskrivelse:
Personlig udvikling til arbejde og uddannelse. Kurset afsluttes med en skriftlig, mundtlig eller praktisk prøve.

Mål:
Deltageren kan, efter gennemført uddannelse, anvende servicebegrebet ved den direkte kontakt med kunderne, og kan skelne mellem forskellig kundeadfærd samt er bevidst om, at hver adfærd kræver særlig opmærksomhed og serviceniveau. Endvidere kan deltageren yde en kompetent og værdig service over for særlige kundekategorier som fx fysisk handicappede, samt anvende almindelige salgspsykologiske metoder. Endelig kan deltageren, som firmaansat med en formuleret firmapolitik om kundeservice, anvende denne i overensstemmelse med den kompetence vedkommende er tildelt.

Uddannelsesbevis:
Der er en skriftlig prøve til uddannelsen

Fag 40081 - Individuel kompetencevurdering i AMU - F/I
1 dage
0 kr.
Fag 44853 - Kommunikation og konflikthåndtering - service
3 dage
642 kr.
Fag 45261 - Kundeservice
3 dage
642 kr.

VÆLG DATO OG TILMELD DIG

Optaget