T.E.G. Solution nomineret til International Spilkonkurrence 2024

Vores innovative lærings- og vejledningsspil, T.E.G. Solution, er blevet nomineret til den prestigefyldte 12. internationale uddannelsesspilkonkurrence (IEGC) ved ECGBL 2024. Nomineringen er en anerkendelse af spillets potentiale til at bidrage til de unges uddannelsevalg og vejledning gennem gamification og nyeste teknologi.
19/6 2024 - anders

Konkurrencen ved ECGBL 2024

Den 12. internationale uddannelsesspilkonkurrence afholdes under ECGBL 2024 den 3. og 4. oktober 2024 ved Aarhus Universitet. Denne konkurrence samler de mest innovative og pædagogiske spil fra hele verden. Formålet med konkurrencen er at fremhæve spil, der formår at nå uddannelsesmæssige mål på en engagerende og nyskabende måde.

Konkurrencen er opdelt i tre sektioner: færdigudviklede spil, spil i udvikling, og spil udviklet af studerende. De nominerede skal præsentere deres spil for et panel af internationale eksperter og et bredt publikum af forskere, undervisere og spiludviklere.

Tidligere vindere af konkurrencen har inkluderet en bred vifte af spil med forskellige stilarter og pædagogiske metoder, som alle har bidraget til at udvikle feltet for spilbaseret læring. Ved at deltage i konkurrencen får vi mulighed for at netværke, dele erfaringer og blive inspireret af andre i branchen.

Den europæiske konference om spilbaseret læring (ECGBL) blev etableret for 17 år siden og har været afholdt i lande som Østrig, Skotland, Spanien, Portugal, Tyskland, Grækenland, Norge og Frankrig. Konferencen tiltrækker deltagere fra mere end 40 lande og kombinerer akademiske forskere, praktikere, spiludviklere og andre, der arbejder med spilbaseret læring.

ECGBL 2024 finder sted på Aarhus Universitet.


Erhvervsuddannelser og den grønne omstilling

Formålet med T.E.G. Solution er at give eleverne dybere indsigt i, hvordan erhvervsrettede uddannelser og karrieremuligheder kan bidrage til bæredygtighed og grøn omstilling. Spillet tydeliggør og italesætter løsningsforslag på klimaudfordringer, og gør bæredygtighedsbegrebet mere håndgribeligt for eleverne. Samtidig sigter det mod at reducere klimaangst ved at vise, hvordan elevernes uddannelsesvalg og handlinger kan skabe positiv forandring.

Simon Egenfeldt-Nielsen (PhD, Cand. Psych., CEO Serious Games Interactive) har været med til at udvikle T.E.G Solution og udtaler om det og dets nominering til IEGC:

- Spillet formår at gøre det langt mere konkret og håndgribeligt for elever både, hvad den grønne omstilling indebærer, og hvordan eleverne selv kan spille en aktive rolle igennem deres uddannelsesvalg. Spillet udfordrer den enkelte klasse til sammen at løse problemerne, og dermed bliver styrken ved at samarbejde omkring klimaudfordringerne også et centralt budskab.


Følg med og støt os

Vi glæder os til at præsentere T.E.G. Solution ved konkurrencen og håber, at vores innovative tilgang vil inspirere andre inden for uddannelse og teknologi. Læs mere om konkurrencen og konferencen her.